/

Netflix má vážny problém. Po prvý krát v histórii stráca predplatiteľov

2 min. čítania

Netflix investorov varoval, že predplatiteľov streamovacia platforma stratí aj v nasledujúcich mesiacoch a ubudne ich ešte viac ako v prvých troch mesiacoch tohto roka. Netflix na to upozornil pri prezentácii výsledkov za prvé tri mesiace tohto roka.

Za prvé tri mesiace tohto roka prišiel Netflix o 200-tisíc predplatiteľov. Je to po prvý krát v histórii firmy, čo prišla o predplatiteľov. Podľa odhadov samotného Netflixu bude pokles počtu predplatiteľov klesať aj naďalej.

Až dva milióny

V nasledujúcom štvrťroku predpokladá Netflix, že príde až o dva milióny platiacich zákazníkov. Dôvodom je aj odchod Netflixu z Ruska po začatí ruskej invázie na Ukrajinu. V Rusku služby Netflixu využívalo 700-tisíc platiacich zákazníkov.

Netflix bojuje ešte s jedným problémom – stále totiž nedokáže zabrániť zdieľaniu účtov. Samotná firma predpokladá, že počet ľudí používajúcich službu je asi o 100-miliónov vyšší ako je reálny počet platiacich zákazníkov. Tých platiacich je teraz viac ako 219 miliónov. Akcie firmy na zlé správy reagovali rekordným prepadom o viac ako 30%. Firma totiž oznámila aj nižšie tržby ako sa očakávalo.

Netflix, Inc.
NFLX
236,78 €
-3.30%
Marketcap
105,30 B
Volume
1.794.611,95 €
Shares
444.705.984
Range
236,29 € - 245,66 €
52 Week Range
165,49 € - 712,99 €

Firma chce zdieľaniu účtov zabrániť a v prvých krajinách testuje blokovanie používania Netflixu v inej domácnosti. Stále to síce bude možné, ale Netflix bude za to účtovať ďalší poplatok. Otázne však je či táto stratégia nespôsobí iba ďalší pokles počtu predplatiteľov.

Koniec pandémie

Netflixu sa darilo najmä s príchodom pandémie ochorenia COVID-19. Každý štvrťrok firma hlásila rekordné výsledky, keď jej pribúdali milióny platiacich zákazníkov. Lenže s postupným rušením pandemických opatrení sa mnoho ľudí vracia k bežnému životu a Netflix už pre nich nie je potrebný.

S poklesom tržieb chce Netflix bojovať aj uvedením nového predplatného balíka. Ten už nebude bez reklamy ako je tomu teraz pri všetkých balíkoch. Netflix by ho mohol ponúkať balík s reklamami lacnejšie a nižší výnos z predplatného by si kompenzoval príjmami z reklamy.

Problémom Netflixu je však aj tvrdá konkurencia na trhu streamovacích služieb. Okrem existencie desiatok rôznych lokálnych služieb v jednotlivých krajinách, v posledných mesiacoch posilňujú aj globálne služby. Postupne sa rozširuje HBO Max, ktorý už funguje aj na Slovensku. Masívne rozšírenie do desiatok krajín v tomto roku plánuje aj konkurenčný Disney+.

1 Comment

Komentovať

Your email address will not be published.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Predch. článok

Zajtra by mali predstaviť koaličný návrh na riešenie vysokej inflácie

Nasl. článok

Výška Prvej pomoci rastie. O podporu je možné žiadať do konca apríla

Viac z Biznis

0 0,00