///

Od dnes je dostupná aplikácia Slovensko v mobile. Nahradí prihlasovanie cez občiansky

3 min. čítania
Štát po rokoch čakania konečne spustil mobilnú aplikáciu Slovensko v mobile. Pomocou novej mobilnej aplikácie Slovensko v mobile sa môžete prihlásiť na portál Slovensko.sk.

Od pondelka 20. júna bude spustená mobilná aplikácia Slovensko v mobile, ktorej súčasťou je tiež Mobilné ID. Vďaka tomu sa do Ústredného portálu verejnej správy – Slovensko.sk prihlásia užívatelia už bez čítačky a len jednoducho pomocou aplikácie.

Postupne sa elektronické mobilné služby štátu budú rozširovať a budú prístupné nielen pre doterajších užívateľov Slovensko.sk, ale pre všetkých občanov.

„Keď som v marci 2020 nastúpila do úradu, sľúbila som zásadnú zmenu v riadení informatizácie a jej súčasťou sú aj nové, a hlavne fungujúce, služby štátu. Ťažiskovým projektom, na ktorý sme sa zamerali, je Slovensko v mobile. Pre väčšinu ľudí je dnes smartfón, počítačom, ktorý máme stále pri sebe, kedykoľvek a kdekoľvek. A práve o tom je Slovensko v mobile – dostať užitočné služby štátu a komunikáciu s úradmi bezpečne a jednoducho do našich mobilov. Projekt, o ktorom politici a digitálni lídri bývalej vlády len hovorili, sme my za necelé dva roky pripravili a dnes sa stáva realitou,“

vyhlásila vicepremiérka Veronika Remišová o spoločnom projekte, ktorý pripravili MIRRI SR, spoločnosť Slovensko IT a Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES).

Mobilné ID je odteraz prístupné pre doterajších užívateľov portálu Slovensko.sk a umožní prístup k viac ako 400 webom a elektronickým službám verejnej správy. Doteraz sa užívatelia museli do Ústredného portálu verejnej správy prihlasovať komplikovane cez elektronický občiansky s čipom a čítačku kariet spolu so zadávaním kódu.

Ako na aktiváciu aplikácie Slovensko v mobile? Bez občianskeho to nepôjde

Oddnes im k tomu bude stačiť len mobilná aplikácia Slovensko v mobile. Fyzická čítačka kariet bude potrebná iba pri prvom prihlásení sa do portálu Slovensko.sk, aby mohlo dôjsť k overeniu identity a spárovaniu užívateľa s jeho Mobilným ID.

Práve komplikované prihlasovanie bolo veľkou prekážkou, prečo sa menej technicky zdatní občania doteraz vyhýbali využívaniu elektronických služieb štátu a na úrady chodili radšej osobne.

„Naším cieľom je vylepšiť imidž elektronickým službám štátu, aj preto sme sa rozhodli v prvej fáze cieliť Mobilné ID na občanov a podnikateľov, ktorí tieto služby už využívajú. Výrazné zjednodušenie prihlasovania pomôže najmä tisíckam podnikateľov a zástupcom profesií, ktorí so schránkou dennodenne pracujú,“

povedal Ján Hargaš, štátny tajomník MIRRI SR.

Slovensko v mobile bude do praxe zavádzané postupne v niekoľkých fázach. V prvej fáze mobilná aplikácia okrem prihlásenia sa do elektronickej schránky ponúka ďalšie užitočné služby:

  • Kalendár notifikácií, v ktorom je už priamo nastavených 40 najdôležitejších dátumov a štátnych sviatkov. V kalendári občania nájdu termíny k podaniu daňového priznania, hláseniu o vyúčtovaní daní, termín možnosti zmeny zdravotnej poisťovne, či termín pre zmenu minimálnych odvodov do Sociálnej poisťovne a ďalšie,
  • Medzi službami, ktoré budú cez prihlásenie prostredníctvom aplikácie Slovensko v mobile prístupné patria ďalej napr. výpis z obchodného registra, či podanie žiadosti o zasielanie notifikácie o konci platnosti emisnej a technickej kontroly vozidla,
  • Jednoduchšie bude tiež vybavovanie náhradných cestovných dokladov, v prípade ich straty alebo odcudzenia,
  • Registrácia pred cestou do zahraničia,
  • Prehľad o plnení daňových povinností.

„Už v prvej fáze Slovensko v mobile ponúkne užitočné proaktívne služby. Užívateľov upozorní napríklad na termíny, kedy treba podať daňové priznanie a od leta pribudne služba, ktorá im dá proaktívne informáciu, že majú nedoplatky v Sociálnej poisťovni. Podnikateľom, ktorí sa zúčastňujú na verejných obstarávaniach sa stávalo, že boli vylúčení z procesu len preto, lebo mali pár centové nedoplatky, ktoré prehliadli. Onedlho ich na to upozorní nová služba. Ďalšou užitočnou funkciou pre užívateľov bude jednoduché vybavenie nových cestovných dokladov v prípade, že ich stratili alebo im boli odcudzené.  Začínajú sa dovolenky a túto službu sme práve v tomto čase považovali za veľmi potrebnú, a preto je v Slovensku v mobile nasadená medzi prvými. Postupne budeme do systému pridávať ďalšie služby,“

uviedla Remišová.

1 Comment

Pridaj komentár

Your email address will not be published.

Predch. článok

Príspevok za ubytovanie pre odídencov bude vyšší a poskytovať sa bude do 30. septembra

Nasl. článok

Ako si aktivujete Slovensko v mobile? Bez občianskeho to nepôjde

Náš Blog

0 0,00