/

Markíza sa chváli znalosťou služby Voyo. Podľa výsledkov z vlastného prieskumu

3 min. čítania
Markíza sa chváli skvelou znalosťou jej videoslužby Voyo, ktorá vyplynula z prieskumu. Prieskum si však zaplatila sama televízia Markíza a navyše sa televízia v prieskume pýtala na platený videoportál. Markíza sa tiež pochválila tým, že službu Voyo na Slovensku a v Česku používa 350-tisíc používateľov.

Na trhu funguje hneď niekoľko streamovacích videoslužieb, ktoré ponúkajú spoplatnený obsah. Za mesačné predplatné potom môžete sledovať stovky filmov, seriálov a ďalšieho obsahu. Jednou z nich je aj lokálna služba Voyo, ktorú pre slovenských divákov prevádzkuje televízia Markiíza.

Markíza sa dnes na svojom webe pochválila skvelými výsledkami znalosti jej videoslužby. Lenže prieskum si platila sama televízia a navyše nezverejnila všetky detaily k prieskumu. Znalosť služby tiež ešte neznamená, že streamovaciu službu Voyo využíva najviac Slovákov.

Výsledky prieskumu, ktorý si zaplatila Markíza.

Iba znalosť

Markíza sa v prieskume pýtala na znalosť streamovacích služieb. Teda presnejšie sa v otázke pýtala na znalosť „plateného videoportálu“. Práve v samotnej otázke môže byť problém. Nie každého totiž pri otázke na „platený videoportál“ napadne konkurenčný Netflix alebo napríklad HBO Max. Pri týchto službách je skôr bežné používať označenie „streamovacia služba alebo platforma“.

„Keď sa povie platený online videoportál, ktorá značka vám vybaví ako prvá?“ odpovedalo až 36 % respondentov, že práve Voyo. V porovnaní s marcom 2022 ide o nárast o 10 percentuálnych bodov. Celkovo až 55 % respondentov spomenulo Voyo medzi videoportálmi, ktoré im prídu automaticky na um. V oboch týchto parametroch tak Voyo predstihlo aj celosvetového giganta Netflix a stalo sa tak najznámejšou streamovacou službou na Slovensku,“

uvádza Markíza na svojom webe.

Takže aj samotná Markíza potom použila bežnejšie označenie streamovacia služba. Prečo ho televízia nepoužila aj v prieskume? Samotného prieskumu sa zúčastnilo 1.004 respondentov vo veku od 18 do 79 rokov, ktorí reprezentujú populáciu Slovenska.

350-tisíc používateľov

Televízia sa pochválila aj číslom používateľov, ktorí si službu aktuálne predplácajú. Na Slovensku a v Česku (kde tiež služba funguje) si Voyo predpláca 350 tisíc používateľov. Koľko z nich sú Slováci už televízia neuviedla.

Na Slovensku okrem Voyo pôsobí hneď niekoľko ďalších streamovacích služieb. Koľko používateľov u nás majú však nie je známe. Dlho u nás pôsobí najmä Netflix a tiež HBO. To na Slovensku prevádzkovalo službu HBO Go, ktorá sa nedávno zmenila na HBO Max.

Iba pred pár týždňami na Slovensku odštartovala služba Disney+, ktorá láka na zaujímavý obsah. V ponuke sú tisícky hodín obsahu a to vrátane značiek ako Marvel alebo napríklad Star Wars.

11 rokov

Videoslužba Voyo na Slovensku pôsobí od roku 2011, ale výraznejší úspech služba dosiahla až po redizajne v roku 2020. Služba však oproti konkurencii stále zaostáva. V poslednej dobe začal pribúdať aj vlastný obsah špeciálne vytvorený práve pre službu Voyo.

Konkurencia má však výrazne viac obsahu a nechýbajú ani najnovšie filmy a seriály. Voyo má v ponuke hlavne staršie filmy a seriály. Voyo sa zameriava hlavne na lacnejší obsah, keďže má výrazne menej predplatiteľov ako konkurenčné streamovacie platformy. Napríklad Netflix celosvetovo využíva viac ako 200-miliónov používateľov. Dobrými číslami sa môže pochváliť aj Disney+, služba má tiež desiatky miliónov používateľov.

Najznámejšia?

Celý prieskum, ktorý si Markíza zaplatila má hneď niekoľko problematických oblastí. Prvou je už spomenutá manipulatívna otázka, keď sa namiesto na streamovaciu službu v prieskume televízia pýtala na platený videoportál.

Ďalším problémom je, že Markíza v prieskume porovnáva hrušky a jablká. Televízia totiž vlastnú streamovaciu službu masívne propaguje a prakticky neprejde hodina, keď by nebežala na ňu reklama priamo vo vysielaní Markízy a jej ďalších staníc.

Konkurencia však takúto výhodu nemá. Masívnu reklamu si pri spustení zaplatila len služba Disney+. Tá mala reklamu zaplatenú napríklad na Markíze, ale bolo jej výrazne menej ako je reklamy na samotné Voyo. Je teda celkom logické, že Voyo pozná viac ľudí, ale to nehovorí nič o úspechu samotnej platformy. Na to by bolo zaujímavejšie porovnať počet používateľov jednotlivých streamovacích služieb na Slovensku.

Komentovať

Your email address will not be published.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Predch. článok

Štát vyberie na daniach viac. Najmä pre infláciu

Nasl. článok

Letný špeciál: Ako si chrániť zdravie počas horúčav a odporúčania pre cestovateľov

Viac z Diskusia

0 0,00