///

Problémy majú aj slovenské Fusakle. Zákazníkov žiadajú o pomoc

4 min. čítania
Ďalšia odevná firma má problém. Problémy na sociálnej sieti Facebook oznámila firma Fusakle. Chýba jej hotovosť a zákazníkov žiada, aby viac nakupovali. Problémy jej spôsobila pandémia, vojna na Ukrajine, vysoké ceny energií a aj inflácia.

Pred nedávnom oznámila problémy firma Dedoles. Pre nedostatok hotovosti skončila firma v reštrukturalizácii a bojuje o prežitie. Podobne ako iné slovenské firmy aj Dedoles bojuje s poklesom záujmu o jej produkty. Dôvodov je viacero a sú podobné ako tie, ktoré spôsobili problémy aj firme Fusakle.

Fusakle problémy priznali na sociálnych sieťach na Facebooku a Instagram. Problémy aj pri nich spôsobila vojna na Ukrajine, vysoká inflácia a pokles záujmu zo strany zákazníkov. S vysokou infláciou potom prišlo aj k zdraženiu výrobných materiálov a tiež zvýšenie cien energií.

„Ťažké obdobie koronakrízy, následky vojny, inflácia a zdražovanie energií a materiálov má silný negatívny dopad aj na nás a bojujeme s ťažkosťami. Chceme ťa poprosiť o pomoc preklenúť toto náročné obdobie,“

uvádza spoločnosť vo svojom vyjadrení.

Plné sklady

Problémom pre slovenské (aj zahraničné) firmy nie je len vysoká inflácia a zvyšovanie cien energií. Počas pandémie si mnohé firmy uvedomili dôležitosť online predaja a vrhli sa teda na budovaniu online biznisu.  

Lenže aj pokiaľ predávate online, tak musíte mať dostatočnú zásobu tovaru na sklade. S tým teda súvisí aj to, že potrebujete skladové priestory. Mnohé firmy teda vybudovali rozsiahle sklady a veľké distribučné centrá, pretože očakávali rast predajov aj v nasledujúcom období.

Lenže s koncom pandemických opatrení poľavil záujem ľudí o nakupovanie online a s tým klesol aj počet objednávok zákazníkov. Mnohé firmy majú teda plné sklady tovaru, ktoré teraz nevedia predať.

Pokles záujmu

Firmy investovali nemalé sumy do rozvoja online predaja a budovaniu skladov. Väčšina firiem si na to samozrejme požičala a teraz nie je úvery od bánk z čoho splácať.

Objednávok je menej ako počas pandémie, keď ľudia inú možnosť ako nakúpiť online nemali. Výrazne nižšia bola aj konkurencia, keďže nie všetci obchodníci mali k dispozícii platformu na online predaj. Kamenné predajne boli zatvorené a zákazníkom neostalo nič iné len objednávať online tam, kde sa dalo. Teraz sú však opäť otvorené aj kamenné predajne a zákazníci majú oveľa väčší výber toho, kde môžu nakupovať.

Mnoho obchodníkov malo počas pandémie ideálne podmienky na rast. Online predal rástol v desiatkach percent, ale teraz naopak objednávok ubúda. A objednávok bude zrejme ešte menej.

Má to viaceré dôvody. Jedným je samozrejme aj koniec pandémie, ale tým druhým je hlavne šetrenie domácností. Pre stúpajúce náklady mnohé domácnosti jednoducho kupujú len to, čo nutne potrebujú. Spotrebu na zábavu a napríklad na nakupovanie oblečenia jednoducho výrazne obmedzili.

Správanie zákazníkov sa mení a je pravdepodobné, že túto krízu jednoducho neprežijú všetci. Firmy a tiež domácnosti šetria, kde sa dá. Vyššie výdavky majú totiž na energie a tiež na nákup pre rastúce ceny v obchodoch.

Prežijú Fusakle?

Firma Fusakle však prišla aj so zaujímavým nápadom ako celú situáciu zvládnuť. Požiadala svojich zákazníkov na Facebooku, aby teraz viac nakupovali. Predsa len sa Fusakle zameriavajú hlavne na tovar, ktorý počas leta nie je práve najvyhľadávanejším.

„Chceme naďalej rozdávať radosť, vyrábať kvalitné produkty lokálne a poctivo doma, na Slovensku. Dávame prácu stovkám ľuďom po celom Slovensku, vyrábame vo väčších aj menších rodinných firmách, ktoré sú od nás závislé. Pomôž nám udržať pracovné miesta a rozvíjať domáci textilný priemysel. Zvládneme to iba spolu! Každá jedna objednávka a nákup sú pre nás existenčne dôležité,“

napísala firma Fusakle v statuse na Facebooku.

Zaujímavý nápad ako aspoň čiastočne zvýšiť počet objednávok. Lenže to nebude dlhodobé riešenie. Otázne však, či to bude na záchranu firmy stačiť. Firma nepriznala ako veľké problémy s hotovosťou má a je teda možné, že podobne ako Dedoles ju čaká reštrukturalizácia.

Firma bude musieť pre prežitie prísť aj s ďalším ozdravným plánom a bude musieť škrtať aj inde. Firma má tiež prevádzky vo viacerých obchodných centrách, ktoré majú často extrémne vysoký nájom. Cestou je teda napríklad aj zatvorenie niektorých prevádzok.

Lenže Fusakle nie sú jedinou firmou, ktorá má problémy. Ukončenie výroby oznámila napríklad aj firma Slovalco, ktorá je jediným výrobcom hliníka na Slovensku. Podobne aj ju zdevastovali vysoké ceny energií a nulová štátna pomoc.

1 Comment

Komentovať

Your email address will not be published.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Predch. článok

Francúzsko ponúklo 9,8 miliardy USD za prevzatie Électricité de France

Nasl. článok

Prieskum AKO: Polepšila si SaS aj OĽaNO

Viac z Biznis

0 0,00