///

Komentár: Orangeu sa darilo, napriek tomu už tretí krát tento rok zvyšuje ceny

19 min. čítania
Ako pomôcť Slovákom? Chudobným zobrať a bohatým dať. Slovenský Orange už tretí krát prepisuje ceny paušálov. Žiadne znižovanie, ale Slovákov ozbíja o ďalšie eurá navyše. Za minulý rok pritom firma v čistom zarobila viac ako 70 miliónov eur.

Ceny v obchodoch letia raketovým tempom smerom nahor. Slováci si viac priplácajú za energie a ďalšie zdražovanie na Slovákov ešte len čaká. Z peňaženiek sa chystá viac eur vytiahnuť aj slovenský Orange, Firma pritom mení ceny paušálov už tretí krát v tomto roku.

Prvé zvyšovanie cien prišlo ešte na začiatku roka, keď Orange dvihol ceny rezidenčným zákazníkom. Potom pred letom oznámil zdražovanie aj pre firmy a podnikateľov a zvýšil ceny pre biznis programy. A nedávno firma oznámila, že ceny bude od augusta meniť opäť. Je to oprávnené alebo sa Orange snaží vytĺcť viac zo zákazníkov za každú cenu a skrýva sa za infláciu?

Tržby rástli

Orange sa s radosťou pri zvyšovaní cien skrýval za infláciu a tiež napríklad za zvyšovanie nákladov na energie. Ako teda na tom bol Orange čo sa týka tržieb? Rástli mu alebo firme tržby klesli? Aj pre zdražovanie nakoniec firma zarobila viac.

Zverejnené hospodárske výsledky, ktorými sa operátor pochválil ukazujú, že Orange zarobil o takmer tri percentá viac a tržby dosiahli 270 miliónov eur. Ide o výsledok z prvý polrok, ktorý zahŕňa už aj prvé zdražovanie služieb.

Výnosy z predaja zariadení medziročne vzrástli o viac než 5 % na 58 miliónov eur. A nárast Orange zaznamenal aj pri výnosoch zo služieb, keď dosiahli hodnotu 213 miliónov eur. Horšie sa teda Orangeu v prvom polroku nedarilo.

Orange tesne pred koncom júna zverejnil po tichu aj hospodárske výsledky za predchádzajúci rok. Ani v minulom roku sa firme nedarilo zle a zarobila viac ako v prvom pandemickom roku 2020.

Čistý zisk 70 miliónov eur

Ak sa pozrieme na výsledky za minulý rok, tak Orange dosiahol celkové výnosy 543 miliónov eur a výnosy teda vzrástli o takmer tri milióny eur. Prevádzkový zisk Orangeu za minulý rok bol vo výške 95 miliónov eur, oproti 98,7 miliónom eur v roku 2022.

Hospodárske výsledky Orangeu k 31.12.2021. (zdroj: register ÚZ)

Čistý zisk v roku 2021 dosiahol Orange vo výške 70,7 milióna eur. V roku 2022 potom Orange dosiahol čistý zisk na úrovni niečo vyše 71 miliónov eur. Medziročne teda firma zarobila menej, ale pokles zisku bol minimálny. Napriek tomu sa v tomto roku rozhodol Orange zvýšiť ceny paušálov a služieb hneď tri krát.

Najhoršia 5G sieť a ešte za poplatok

Orange teda rozhodne výrazne v minulom roku nepocítil zvyšovanie cien a ani nezarobil menej. Zisk, ktorý pošle zahraničným vlastníkom sa neznížil. Tento rok síce ceny energií rástli rýchlejšie ako v minulom roku, ale to zrejme nebude mať výrazný vplyv na zisk Orangeu.

Mapa pokrytia 5G sieťou – Orange

Orange sa pomerne často pri zvyšovaní cien paušálov vyhovára aj na zachovanie a zvyšovanie kvality služieb. Len v prípade Orangeu to naozaj vyznieva tragikomicky, keďže najväčší mobilný operátor (ako sa tým s obľubou Orange chváli) žiadne zásadné investície do rozvoja siete nerobí.

„Aj v tejto mimoriadnej spoločenskej a ekonomickej situácii myslíme na to, ako zákazníkom priniesť viac hodnoty do služieb, ktoré využívajú. Urobili sme maximum pre to, aby zákazníci toto naše odhodlanie vnímali a pocítili. Preto v najobľúbenejších mobilných paušáloch opäť zvyšujeme objem voľných dát aj rýchlosť pripojenia po ich prečerpaní, prístupové rýchlosti zvyšujeme aj v programoch pevného optického pripojenia. Vďaka novej Digitálnej odmene si tiež každý, kto je zodpovedný k životnému prostrediu, môže znížiť mesačné náklady za naše služby. Zákazníci, ktorí naše služby využívajú v tzv. konvergentných balíkoch majú naďalej možnosť každomesačne si znížiť cenu za služby a balík služieb Love tak naďalej zostáva najvýhodnejšou formou vyžívania služieb mobilnej a pevnej siete, a to nielen z pohľadu celkovej ceny, ale aj ďalších extra benefitov,“

povedal Martin Hromkovič, riaditeľ úseku marketingu pre rezidenčných zákazníkov a značky spoločnosti Orange Slovensko.

Napríklad pri 5G sieti citeľne zaostáva za konkurenciu. Mizerné pokrytie časti Bratislavy, malej časti Trnavy a Banskej Bystrice skôr pôsobí ako výsmech zákazníkov. Orange sa síce môže tváriť, že 5G sieť má, ale vlastne ju takmer nikto nemôže využiť.

Mapa pokrytia 5G sieťou – Telekom.

Navyše ako jediný operátor si za využitie smiešneho pokrytia 5G sieťou pýta ďalší poplatok vo výške 5 eur. Tradične však tvrdí, že zákazníkom dáva týmto poplatok niečo navyše – smiešne malú porciu dát navyše. Navyše to nevyzerá ani na výraznú zmenu v politike a ani na masívne rozširovanie 5G siete. Prístup do 5G siete majú zadarmo len majitelia biznis programov, lenže ani tí si rýchlu sieť pre mizerné pokrytie moc neužijú.

Mapa pokrytia – O2 (fialová farba znázorňuje 5G sieť)

Tretie zdražovanie

Orange sa rozhodol, že zákazníkov ozbíja ešte viac – od augusta opäť zvyšuje ceny pre rezidenčných zákazníkov, pre internetové služby aj TV služby. Tretie zdražovanie v tomto roku už je skutočne skôr tragickým dôkazom toho, že operátorovi ide iba o to, ako ozbíjať slovenských zákazníkov čo najviac a poslať zahraničnému akcionárovi slušne dividendy. Top manažéri pomarančového operátora majú zrejme časť odmien závislých od toho, koľko peňazí pošlú akcionárovi.

Odišli by ste od operátora ak by zvýšil ceny služieb?

Lenže Orange mohol k zvyšovaniu cien pristúpiť úplne inak. Zvyšujúce sa náklady na energie totiž mohol kompenzovať znižovaním výdavkov a nie za každú cenu ozbíjať zákazníka. Stačilo napríklad ušetriť na marketingových nákladoch. Reklama pomarančového operátora je v takmer každom reklamnom bloku. Čo tak mať reklamu len v každom druhom reklamnom bloku?

Je však pochopiteľné, že sa musí Orange pretŕčať v každom reklamnom bloku. Firme totiž húfne odchádzajú zákazníci. Lenže s tým nepomôže chabý marketing, keď Orangeu majú jeho zákazníci jednoducho plné zuby. Z lídra trhu sa stala firma, ktorej jediným cieľom je vytĺcť zo zákazníka čo najviac a kašlať na kvalitu služieb.

Stráca zákazníkov

Firma pokles počtu zákazníkov potvrdila aj v prvom polroku tohto roka. Celkovo prišiel Orange o astronomických 16 tisíc zákazníkov. Pritom najväčší pokles tvorili práve zákazníci mobilných služieb. Počet zákazníkov s paušálnymi programami klesol až o 20 tisíc. Ďalších 5 tisíc zákazníkov ubudlo Orangeu s predplatenou kartou.

Celkový bol pokles nižší iba vďaka tomu, že sa Orangeu podarilo získať nových zákazníkov M2M služieb. Tie však operátorom prinášajú výrazne nižšie tržby, keďže ide o SIM karty napríklad v alarmoch alebo v bankomatoch. Priemerný mesačný výnos na M2M SIM karty sa často pohybuje len v jednotkách eur.

Kde sa Orangeu darilo získať zákazníkov je naopak pri internetových a TV službách. Počet zákazníkov internetových služieb stúpol na 316 tisíc, čo predstavuje medziročný nárast o 16 percent. Ešte viac pribudlo Orangeu zákazníkov TV služieb. Pribudlo ich medziročne 26 percent a celkovo Orange evidoval 187 zákazníkov TV služieb. Otázne však je koľko z týchto zákazníkov bolo skutočne nových alebo išlo len o zákazníkov, ktorí už využívajú jeho mobilné služby.

Konkurencia inak

V prípade zdražovanie je absolútne mimo aj samotná komunikácia Orangeu. Operátor sa snaží zvyšovanie skrývať za vylepšenie paušálov, zvyšovanie kvality a zavádzanie nových služieb. Lenže po poslednom zdražovaní prídu zákazníci o viaceré služby. Napríklad od augusta (od júla pre biznis zákazníkov) už nebudú platiť bezplatné volania do EÚ. Zákazníci si za každú minútu zaplatia tri centy.

Konkurencia k zdražovaniu pristúpila úplne inak – operátori jednoducho priznali zvýšenie ceny a neschovávali sa za zvyšovanie kvality služieb.

„Čelíme najprudšiemu a najzásadnejšiemu rastu vstupných nákladov v histórii našej firmy. Nárast ceny energií, inflácia, ale aj regulačný tlak nás nútia pristúpiť od 18. augusta k zmenám v našom cenníku. Ide o vonkajšie faktory, ktoré, žiaľ, nedokážeme ovplyvniť. Napríklad celá naša sieť, jej technologické zariadenia, základňové stanice a dátové centrá, tie všetky pracujú nepretržite. Cena elektrickej energie však stúpla tak výrazne, že ak chceme pre zákazníkov zachovať doterajšiu kvalitu pevnej a mobilnej siete a všetkých služieb, ktoré vďaka nim poskytujeme, nereflektovať tento bezprecedentný nárast nákladov v cene našich služieb jednoducho ďalej nie je možné. Navyše, máme vysoké ambície v oblasti inovácií a pred sebou veľké množstvo výziev, ktoré sa týkajú ďalšej modernizácie a zvyšovania kvality a bezpečnosti siete, tieto sa bez ďalších veľkých investícií nedajú realizovať,“

povedal Martin Hromkovič, riaditeľ úseku marketingu pre rezidenčných zákazníkov a značky spoločnosti Orange Slovensko.

Ceny už zvyšoval aj Telekom a tiež O2. O2 cenu upravilo všetkým o rovnakú sumu a Telekom zasa napríklad pridal viac dát do paušálov. V prípade slovenského O2 navyše išlo skôr o kozmetickú zmenu o jedno euro. Orange si naproti tomu od zákazníkov vypýta až o šesť eur viac ako na začiatku roka.

V EÚ na tom nie sme najhoršie

Jediné čo nás môže utešiť aspoň trocha, že v minulom roku sme tom z krajín Európskej únie neboli najhoršie. Analýza z minulého roka však nezahŕňa ešte zvyšovanie cien v tomto roku.

Podľa tejto analýzy sme boli na 12. mieste z pomedzi všetkých krajín Európskej únie. Neboli sme teda najhorší ako napríklad susedné Česko, ale od najlacnejšej krajiny sme boli poriadne ďaleko. Navyše porovnanie programov nie je v celej EÚ jednoduché a zvolená metodika nemusí úplne zohľadňovať špecifiká slovenského trhu.

Porovnanie cien v celej Eú na základe zvolených balíkov dát, správ a volaní. (zdroj: Európska komisia)

Lenže ak porovnáme výšky platov, tak slovenské ceny patria k najvyšším v rámci Európskej únie. Navyše aj infláciu máme výrazne vyššiu ako krajiny viac na západ od nás, kde sa rovnako platí eurom. Bude zaujímavé sledovať ako sa tretie zvyšovanie cien Orangeu v tomto roku podpíše pod zmenu zákazníckej bilancie v tomto štvrťroku. Bude pokračovať pokles zákazníkov alebo sa odchod ku iným operátorom zníži?

Zmeny v mobilných paušáloch Go Safe

Cena mobilných paušálov Go Safe sa od 18. augusta 2022 zvýši o 2 až 3 €, pričom cenu si môžete znižovať vďaka Digitálnej odmene o 1 €.

V paušáloch s nonstop volaniami budú po novom volania zo SR do EÚ (Zóna 1) spoplatnené sumou 0,03 € za minútu. V najnižších paušáloch, ktoré neobsahujú nekonečné volania v rámci Slovenska, sa cena hovoru mení z 10 centov na 12 centov za minútu. Upravené paušály Go Safe už nebudú obsahovať Nonstop dátové balíky. Tie musel operátor zrušiť, pretože porušovali zásady sieťovej neutrality.

Čo znamená sieťová neutralita? Sieťová neutralita znamená, že v zásade všetky dáta sú pri prenose v sieťach spracúvané rovnako. Koncoví užívatelia majú právo na prístup k informáciám a obsahu a právo šíriť informácie a obsah, využívať a poskytovať aplikácie a služby a využívať koncové zariadenie podľa vlastného výberu, bez ohľadu na umiestnenie koncového užívateľa alebo poskytovateľa, alebo na umiestnenie, pôvod či určenie informácie, obsahu, aplikácie alebo služby prostredníctvom služby prístupu k internetu. Sieť dodržujúca pravidlá sieťovej neutrality tiež neblokuje jednotlivé webové stránky, služby alebo aplikácie.

Aby sme boli spravodliví, tak Orange do Go Safe paušálov pridal dáta navyše, ale nejde o žiadne závratné objemy dát. Napríklad paušál Go Safe Extra bude namiesto doterajších 15 GB obsahovať 18 GB voľných dát a prenosová rýchlosť po ich prečerpaní sa zvýši zo 128 kbit/s na 1 Mbit/s. Aj po vyčerpaní dát tak budete môcť aspoň surfovať po bežných stránkach aj keď slimačím tempom.

Zbytočná Online ochrana

Všetky Go Safe paušály naďalej obsahujú možnosť bezplatne si aktivovať a využívať zbytočnú službu Online ochrana. Orange sa chváli, že služba ochráni užívateľa, ale žiadnu pridanú hodnotu pre zákazníka neprináša. Aj na zablokované stránky sa deti jednoducho dostanú, stačí ak chvíľu počkajú. Práve zavedenie tejto zbytočnej služby bola prvá výhovorka operátora pre zvýšenie cien paušálov.

Novinkou je tiež, že paušál Go Yoxo mení názov na Go Safe Yoxo a Orange samozrejme smerom nahor upraví aj cenu a to o 2 € (s Digitálnou odmenou o 1 €). Aspoň pri tomto programe Orange zvýšil objem dát a to na viac než trojnásobok 17 GB namiesto 5 GB. Orange do premenovaného programu pridal aj neobmedzené pripojenie po ich prečerpaní, ale extrémne slimačou rýchlosťou len 128 kbit/s. To nebude stačiť ani na surfovanie na internete a už vôbec nie na využívanie služieb ako Facebook alebo Instagram. Program Yoxo je pritom určení pre mladých používateľov.

Z ponuky paušálov vypadáva paušál Go Safe Data Premium, pričom jeho zákazníci budú automaticky premigrovaní na paušál Go Safe Extra. Zákazníci s paušálom Go Safe Extra za rovnakú cenu okrem vyššieho dátového objemu automaticky získajú aj neobmedzené volania v rámci SR.

Prehľad cien Go Safe paušálov po započítaní Digitálnej odmeny (-1 €) platných od 18. augusta 2022

ProgramMesačný poplatokVolania, SMS a MMS v rámci SR a v rámci EÚVolania zo SR do krajín EÚObjem predplatených dátMožnosť surfovať po prečerpaní dát
Go Safe Mini2 €0,12 €/min. 0,06 €/SMS/MMS0,12 €/min.0 MB
Go Safe Basic17 €200 min. 100 SMS/MMS, po ich prečerpaní 0,12 €/min. 0,06 €/SMS/MMS0,12 €/min.750 MB128 kbit/s
Go Safe Optimal23 €nekonečné0,03 €/min.4 GB128 kbit/s
Go Safe Extra34 €nekonečné0,03 €/min.18 GB1 Mbit/s
Go Safe Premium45 €nekonečné0,03 €/min.35 GB3 Mbit/s
Go Safe Exclusive67 €nekonečné0,03 €/min.1000 GB10 Mbit/s
Go Safe Data Basic16 €0,12 €/min 0,06 €/SMS/MMS0,12 €/min.4 GB128 kbit/s
Go Safe Data Optimal22 €0,12 €/min 0,06 €/SMS/MMS0,12 €/min.8 GB128 kbit/s
Go Safe Yoxo16 €nekonečné0,03 €/min.17 GB128 kbit/s

Ceny v tabuľke vyššie sú uvádzané s Digitálnou odmenou. Digitálna odmena predstavuje zľavu 1 € z mesačného poplatku za paušál. Ceny paušálov bez uplatnenia Digitálnej odmeny sú dostupné v Cenníku na webe operátora.

Zmeny v programoch pevného internetu

Cena programov pevného internetu Home Safe Fiber aj Fiber Partner a Home Safe aDSL sa od 18. augusta zvyšuje o 2 €, cena programov Home Safe vDSL o 1 € mesačne. Vďaka Digitálnej odmene si môžete túto cenu znížiť o 1 € mesačne a rozdiel v cene oproti súčasnosti tak bude minimálny alebo žiadny.

Orange vo vybraných programoch pevného optického pripojenia zvýšil prístupové rýchlosti sťahovania aj odosielania dát. Napríklad rýchlosť s  programom Home Safe Fiber Optimal sa zvýši zo súčasných 400/80 Mbit/s na 500/100 Mbit/s a v rámci balíka Love bude ponúkať rýchlosť až 850/200 Mbit/s. Ku všetkým programom pevného Orange internetu je možné naďalej bezplatne si aktivovať zbytočnú službu Online ochrana.

Prehľad cien programov Orange internetu po započítaní Digitálnej odmeny (-1 €) platných od 18. augusta 2022

ProgramMesačný poplatok (24 m. viazanosť)Rýchlosť pripojeniaNeobmedzené dáta
Home Safe Fiber Basic12 €60/30 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Optimal17 €500/100 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Premium22 €850/200 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Top27 €1000/300 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Partner Basic12 €50/20 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Partner Optimal17 €400/80 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Partner Premium22 €800/160 Mbit/sáno
Home Safe Fiber Partner Top27 €1000/200 Mbit/sáno
Home Safe vDSL Basic11 €10-15/3 Mbit/sáno
Home Safe vDSL Optimal16 €40-50/6 Mbit/sáno
Home Safe vDSL Premium21 €80-90/10 Mbit/sáno
Home Safe aDSL Light11 €4/1 Mbit/sáno
Home Safe aDSL Basic12 €10/1 Mbit/sáno
Home Safe aDSL Optimal17 €15/1 Mbit/sáno

Ceny v tabuľke vyššie sú uvádzané s Digitálnou odmenou. Digitálna odmena predstavuje zľavu 1 € z mesačného poplatku za program. Ceny jednotlivých programov bez uplatnenia Digitálnej odmeny sú dostupné v Cenníku.

Cena fixného LTE pripojenia, teda programov Home Safe 4G, sa zvyšuje o 2 €mesačne, rovnako však s možnosťou znížiť si cenu o 1 € vďaka Digitálnej odmene. Za zbytočnú službu Online ochrana si pri týchto balíkov navyše Orange vypýta rovné 4 eurá mesačne.

Prehľad cien programov Home Safe 4G po započítaní Digitálnej odmeny (-1 €) platných od 18. augusta 2022

ProgramMesačný poplatok (24 m. viazanosť)Rýchlosť pripojeniaObjem predplatených dát (FUP)
Home Safe 4G Basic12 €15 / 1 Mbit/s80 GB
Home Safe 4G Optimal17 €15 / 2 Mbit/s200 GB
Home Safe 4G Premium22 €30 / 3 Mbit/s400 GB
Firemný 4G internet Optimal32 €40 / 10 Mbit/s400 GB
Firemný 4G internet Premium52 €225 / 50 Mbit/s500 GB

Ceny v tabuľke vyššie sú uvádzané s Digitálnou odmenou. Digitálna odmena predstavuje zľavu 1 € z mesačného poplatku za program. Ceny jednotlivých programov bez uplatnenia Digitálnej odmeny sú dostupné v Cenníku.

Zmeny v programoch Orange TV

Zmeny sa nevyhli ani cenníku televíznych služieb. Cena všetkých programov Orange TV sa od 18. augusta zvýši o 1,10 €. Na programy Orange TV sa Digitálna odmena nevzťahuje.

Prehľad cien programov Orange TV platných od 18. augusta 2022

ProgramMesačný poplatok (24 mes. viazanosť)Počet TV kanálovBezplatný prístup do videopožičovne Filmotéka štart
Home TV Basic13 €50áno
Home TV Optimal18 €102áno
Home TV Premium23 €130áno
Go TV Basic9 €25áno
Go TV Optimal13 €58áno
Go TV Premium18 €73áno

Nové dátové balíky

Orange zároveň ukončuje predaj Nonstop dátových balíkov ako doplnkovej platenej služby, pričom od 18.8. túto platenú doplnkovú službu nahradí novými dátovými balíkmi. Zároveň, Nonstop dátové balíky, ktoré sú automatickou súčasťou Go Safe paušálov, budú od rovnakého dátumu (18.8.) zrušené.

Orange je k uvedeným zmenám nútený pristúpiť, nakoľko doterajšie Nonstop dátové balíky podľa rozhodnutí európskych regulačných orgánov nie sú v súlade s princípmi sieťovej neutrality v EÚ. Preto už nebudú súčasťou vybraných paušálov a ani dostupné ako platená doplnková služba pre nových zákazníkov.

Existujúcim zákazníkom, ktorí využívali niektorý z Nonstop dátových balíkov ako platenú doplnkovú službu, nahradí Orange Nonstop dátový balík relevantným z nových dátových balíkov za nezmenenú cenu, na ktorú bol zákazník zvyknutý.

Výhodou nových dátových balíkov je, že dáta v nich obsiahnuté môže zákazník použiť na surfovanie kdekoľvek a nielen na stanovený účel ako doteraz. Nové dátové balíky slúžia ako náhrada doterajších Nonstop dátových balíkov pre existujúcich zákazníkov, nie sú určené na nové aktivácie pre nových zákazníkov.

Prehľad nových dátových balíkov dostupných pre zákazníkov od 18.8.2022

Pôvodný Nonstop dátový balíkCenaNový dátový balíkCena
Dátový balík nonstop Čet2 €Dátový balík 2 GB2 €
Dátový balík nonstop Sociálne siete4 €Dátový balík 4 GB4 €
Dátový balík nonstop Hudba6 €Dátový balík 6 GB6 €
Dátový balík nonstop Video10 €Dátový balík 10 GB10 €
Dátový balík nonstop Navigácia4 €Dátový balík 4 GB4 €
Dátový balík nonstop Hry4 €Dátový balík 4 GB4 €
Dátový balík nonstop Pracovné aplikácie4 €Dátový balík 4 GB4 €
Dátový balík nonstop Cloud a úložisko8 €Dátový balík 8 GB8 €

Digitálna odmena

Orange uvádza aj celkom novú možnosť, ako si výdavky za služby každý mesiac znížiť, a to vo forme tzv. Digitálnej odmeny. Orange týmto vlastne kopíruje konkurenčné O2, ktoré má digitálny bonus súčasťou programov už dlhšiu dobu.

Za aktiváciu a používanie Elektronickej faktúry spolu s pravidelnou digitálnou platbou odmení Orange zákazníka každý mesiac sumou 1 €, o ktoré mu zníži mesačný poplatok za paušál. Digitálnou platbou sa rozumie automatická alebo jednorazová platba platobnou kartou cez internet (v Zákazníckej zóne, resp. v aplikácii Môj Orange) alebo na predajnom mieste, platba inkasom a platba bankovým prevodom. Pokiaľ pravidelne splníte stanovené podmienky, Orange v nasledujúcom zúčtovacom období automaticky zníži mesačný poplatok za paušál o 1 €. Digitálna odmena sa uplatňuje pri hlasových paušáloch Go Safe a paušáloch domáceho internetu Home Safe. Viac informácií o Digitálnej odmene nájdete na webe operátora.

Analytické články a poradňa ako zvládnuť zdražovanie, zvyšovanie úrokových sadzieb a tiež vysokú infláciu. Mojou obľúbenou témou sú aj recenzie a porovnania finančných produktov.

5 Comments

Komentovať

Your email address will not be published.

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.

Predch. článok

Maďarsko umožní platiť dane v eurách a dolároch

Nasl. článok

Diskusia: Slovenský Orange opäť prepisuje ceny. Menili by ste pre vyššiu cenu operátora?

Viac z Peniaze

0 0,00