Nemecká spoločnosť Adidas dosiahla v poslednom štvrťroku minulého roka tržby vo výške tržby 5,21 miliardy EUR a neprekonala tak očakávania analytikov, ktoré boli až vo výške 5,3 miliardy EUR.
Medziročne však mierne tržby narástli z 5,14 miliardy v rovnakom období pred rokom. Očistený zisk na akciu dosiahol mínus 2,69 EUR, keď očakávania analytikov boli vo výške mínus 2,63 EUR.
Spoločnosť za štvrtý kvartál roka 2022 bola v strate pred zdanením vo výške 734 miliónov EUR oproti minuloročnému zisku pred zdanením vo výške 44 miliónov EUR. Analytici očakávali stratu pred zdanením nižšiu a to vo výške 645,4 miliónov EUR.
Obrovská strata
Prevádzková strata bola 724 miliónov EUR, keď analytici očakávali stratu vo výške 717 miliónov EUR. Prevádzková marža sa oproti predošlému poslednému štvrťroku dostala z 1,3 % do záporných hodnôt až na mínus 13,9 percenta, pričom analytici očakávali mínus 12,8 percenta.
Hrubý zisk sa medziročne znížil o 19 % na 2,04 miliardy EUR, keď analytici očakávali výrazne lepší výsledok až na úrovni 2,12 miliardy EUR. Hrubá marža sa znížila medziročne zo 49 % na 39,1 %. Analytici očakávali hrubú maržu vo výške 39,4 %. Strata z pokračujúcich operácií bola vo výške 482 milióna EUR podľa očakávaní analytikov.
Vo väčšine Adidas rástol
Firme sa medziročne vo viacerých regiónoch darilo. Napríklad v regióne Severná Amerika dosiahla firma tržby vo výške 1.540 miliónov EUR čo predstavovali medziročný rast vo výške 18 percent a prekonala tak očakávania analytikov, ktoré boli vo výške 1.490 miliónov EUR.
Latinská Amerika rástla o 37 percent a Adidas v tomto regióne dosiahol tržby 544 miliónov EUR, ktorý prekonal očakávania analytikov vo výške 502 miliónov EUR.
Tržby Adidasu rástli aj v regióne Európa, Stredný východ a Afrika, kde tržby stúpli o 13 percent na 2.070 miliónov EUR a prekonali tak očakávania analytikov vo výške 1.980 miliónov EUR
Naopak pokles Adidas vykázal v regióne Čína, kde tržby klesli o 50 percent na 520 miliónov EUR. Odhad analytikov bol vo výške 723 miliónov EUR. V regióne Ázijský Pacifik dosiahol Adidas tržby vo výške 606 miliónov EUR a vzrástli o 12 percent. Tržby tu však zaostali za očakávaniami analytikov, ktoré boli vo výške 622 miliónov EUR.
Nižšia dividenda
Predajné náklady sa firme medziročne zvýšili o 21 percent na 3,17 miliardy EUR, keď analytici očakávali sumu 2,86 miliardy EUR. Ďalšie prevádzkové náklady sa zvýšili podľa očakávaní o 13 % na 2,86 miliardy EUR.
Náklady na marketing vzrástli oproti minuloročnému poslednému štvrťroku o 7,3 % na 767 miliónov EUR, analytický konsenzus bol 739,4 miliónov EUR. Zásoby vzrástli o 49 % medziročne na 5,97 miliardy EUR, teda vyššie, než sa očakávalo vo výške 5,92 miliardy EUR.
Tržby spoločnosti Adidas za rok 2022 dosiahli 22,51 miliardy EUR, čo predstavuje 6% medziročný rast. Čistý zisk sa znížil oproti roku 2021 o 71 % na 612 milióna EUR. Zisk EBITDA sa znížil o 39 % na 1,87 miliardy EUR. Hrubá marža odpísala medziročne 340 bázických bodov na 47,3 %.
Predstavenstvo spoločnosti Adidas navrhlo dividendu 0,7 EUR na akciu oproti minuloročným 3,3 EUR. Analytici očakávali zisk vo výške 1,64 EUR na akciu.